Selamat datang ke blog Qariah Masjid An-Naim Jalan Kebun. Qariah Masjid dengan kepadatan penduduk melebihi 1000 orang merupakan kariah terbesar dalam kampung Jalan Kebun, Sect. 30 Shah Alam.
Qariah ini terdiri dari empat lorong utama iaitu Lorong Hj Yusof, Lorong Hj. Kassim, Lorong Hj. Taib dan Lorong Hj. Mughni.

Qariah ini menempatkan beberapa infrastruktur utama seperti Masjid An-Naim Jalan Kebun, Sekolah Kebangsaan Jalan Kebun, Klinik Desa, Pejabat JKKK, Pentas Terbuka An-Naim, Padang Permainan, Tadika Kemas, Institut Taufiq Islami dan Tadika Al-Firdaus Abim, Tadika Tarbawi dan Tadika Raihan, Pusat tiusyen ilmuwan.

Jalan Kebun via Satellite

Jalan Kebun via Satellite
Kampung di pinggir Shah alam/Klang

Monday, November 5, 2007

Program Sambutan Hari Raya JKKK

Pada 2 Nov 2007 JKKK jalan Kebun telah mengadakan sambutan hari raya aidilfitri peringkat kampung jalan kebun.

Setiap kariah yang terlibat menyediakan satu menu untuk tetamu yang hadir. Lapan kariah dan sebuah persatuan peniaga kecil dengan 9 jenis menu dihidangkan pada pada malam tersebut. Menu teristimewa pada malam tersebut ialah BBQ 2 ekor kambing. Menu-menu lain seperti soto, kue tiaw goreng, cendol dan banyak lagi cukup menyelerakan bagi setiap pengunjung yang hadir.

Dianggarkan lebih 3000 orang hadir pada sambutan kali ini. Pertemuan warga kampung pada malam tersebut seakan satu pesta yang meriah dengan sinaran lampu padang yang menerangi segenap pelusuk padang pentas an-naim.

Selain menyambut aidilfitri majlis tersebut turut meraikan jemaah haji yang akan berangkat tidak lama lagi. Pertandingan hiasan khemah setiap kariah juga turut diadakan.

Qariah masjid diistiharkan sebagai johan pada malam tersebut, naib johan kg baru SC dan tempat ketiga persatuan peniaga.

Majlis diserikan lagi dengan pertunjukan bunga api.

Tahniah kepada warga kerja dan penduduk qariah masjid atas komitmen anda menjayakan khemah qariah masjid sehingga dipilih sebagai pemenang pada malam tersebut.

Tahniah juga kepada JKKK yang menganjurkan program bagi merapatkan silaturrahim pada malam tersebut

No comments: